postheadericon Чому фермери будують свої елеватори

Ситуація на елеваторному ринку протягом останнього року залишається неоднозначною. Бум, який відчувався в будівництві і активному розширенні потужностей у великих холдингів, закінчився, і сьогодні відмічається його спад. Проте, на перше місце виходять звичайні фермери, які активно будують свої зернові елеватори під ключ. Найкращі результати показують середні і великі фермерські господарства (5000 -10 000 га). Будівельні компанії говорять, що серед їх клієнтів більше фермерів ніж холдингів та агрокомпаній.

Фермер, який вирішує побудувати свій елеватор, додатково стає конкурентом для холдингів, оскільки він приймає на зберігання зерно вiд дрібніших господарств по значно нижчій ціні та на кращих умовах. Саме питання ціни зберігання та жорстка, а іноді несправедлива, політика великих компаній до звичайних хліборобів, стала однією з причин такого значного буму.

Серед найбільших нарікань на холдинги є те, що вони навмисно намагаються занизити якість зерна, вказуючи більшу його вологість та засміченість. Довести, що зерно має відповідну якість неможливо, так як всі аналізи проводяться у власній лабораторії за закритими для фермерів дверима. Крім цього, існує велика проблема продажу того ж самого зерна, оскільки трейдери бажають працювати з посередниками – зерносховищами, а не напряму.

Ціна на зберігання також нижча внаслідок впровадження фермерами на своїх елеваторах альтернативних джерел енергії. Таким чином, вони знижують собівартість роботи зерносховища.

Звичайно, на перших етапах фермерського елеваторного буму сильно постраждала якість зерна. Це в першу чергу пов’язано з браком необхiдних знань, а також вмінь правильної обробки та зберігання зiбраного врожаю. Але сьогодні існує тенденція до виправлення таких прорахунків. Фермери почали наймати та навіть переманювати висококваліфікованих в цiй галузi фахiвцiв та будують окремі лабораторії по контролю якості.

Звичайний фермер має більше фінансової свободи, може оперативно приймати рішення та динамічно змінюватися, щоб досягти якості продукції рівня холдингів та вийти на пряму до трейдерів. Такі можливості та перспективи також стали додатковим поштовхом, щоб побудувати зернові елеватори під ключ.

Така тенденція не є чимось новим для світового ринку, в першу чергу ринку США та Канади. Там поширена практика, коли фермер, який має свій елеватор, стає головним постачальником зернових культур.


Оставить комментарий